اصابت صاعقه به تالاب میقان اراک موجب آتش سوزی در این تالاب شد.

 روز شنبه دوم اردیبهشت ماه آتش سوزی و حریق گسترده در تالاب میقان اراک  موجب سوختن بخشی از نیزار‌های این تالاب شد.

یوسف یوسفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آتش‌سوزی تالاب میقان بر اثر رعد و برق به وقوع پیوست و منجر به آتش‌سوزی نیزار‌های خشک این منطقه شد که ۴۰۰ هکتار از تالاب در آتش ناشی از نیزار‌های موجود در این تالاب سوخت. 

یوسفی افزود: همه عوامل امدادی استان مرکزی از جمله آتش‌نشانی، نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر برای مهار آتش در منطقه حضور داشتند.

محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی هم گفت: منشا آتش سوزی صاعقه در ۲ نقطه بود که بلافاصله ستاد مدیریت بحران در منطقه به ریاست استاندار با حضور همه اعضا تشکیل و تقسیم کار صورت گرفت. 

محترمی افزود: با بکارگیری ۴ دستگاه بیل سنگین زنجیردار از ظرفیت شهرستان و تیم مهندسی ۴۲ قدر سپاه حجم زیادی از آتشی که برپا بود خاموش شد و از چند نقطه که نگرانی توسعه آتش وجود داشت، مسیر قطع شد. 

 محسن فضلی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک هم گفت: ساعت ۱۸:۱۰ اولین تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گرفته شد و وقوع حریق تالاب میقان به علت صاعقه به آتش نشانی گزارش شد.

فضلی افزود: در دقایق اولیه حریق تالاب میقان اراک، پانزده اکیپ عملیاتی آتش نشانی و ده دستگاه خودروی آتش نشانی به محل حریق اعزام شد و عملیات مهار آتش در مناطقی از تالاب که تردد خودرو‌های آتش نشانی امکان پذیر بود در دقایق اولیه آغاز و بعد از ۸ ساعت عملیات و تلاش عوامل امدادی حریق تالاب میقان اراک در ساعت ۲ بامداد مهار شد. 

او اضافه کرد: فرماندهی عملیات حریق تالاب میقان اراک بصورت حضوری با شخص استاندار مرکزی بود و با دستور استاندار به علت باتلاقی بودن منطقه، چهار دستگاه بیل زنجیری جهت تردد امدادگران در مناطق باتلاقی به منطقه اعزام شد.
 
شهرجردی، مدیرعامل هلال‌احمر استان مرکزی هم گفت: نیرو‌های آتش نشانی و اورژانس و پلیس در محل حضور داشتند و نیرو‌های هلال احمر با ظرفیت بیش از ۶ اکیپ و ۳۰ نفر با ۱۰ چادر امدادی و آذوقه اضطراری آماده اجرای مسئولیت‌ها بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.